سوالات متداول
سوالاتی که اکثر مشتریان در رابطه با خطوط اختصاصی سوال می پرسند
اگر شماره خط اختصاصی برای شما مهم نیست، می توانید از خط اختصاصی غیر سفارشی استفاده کنید و اپراتور 1000 به صورت تصادفی یک خط اختصاصی برای شما ثبت می کند. طبیعی است که هزینه خط اختصاصی غیر سفارشی نسبت به خط اختصاصی سفارشی کمتر است، اما اگر شماره خط اختصاصی برای شما مهم است میبایست از خط اختصاصی سفارشی استفاده نمایید.
خط اختصاصی متناظر با شماره موبایل؛ 02109 + شماره موبایل شما است در صورتی که با خط متناظر با شماره موبایل پیامک انبوه ارسال کنید؛ اگر دریافت کننده پیامک شماره اصلی شما را داشته باشد این پیامک با نام ذخیره شده در گوشی برای مخاطب نشان داده می شود و مخاطب تصویر می کند که شما به صورت دستی این پیامک را ارسال کردهاید.
در سامانه پیامک دو نوع خط برای ارسال پیامک وجود دارد؛ خطوط عمومی (خطوط اشتراکی) و خطوط اختصاصی.
خطوط عمومی بین تمامی کاربران مشترک است و تمام کاربران ملی پیامک می توانند از خطوط رند عمومی برای ارسال پیامک انبوه استفاده کنند. در حالی که خطوط اختصاصی، مختص شما است و خط اختصاصی تنها در سامانه پیامکی شما که وجود دارد.
خطوط عمومی به دلیل اشتراکی بودن، قابلیت دریافت پیامک ندارند و فقط قابلیت ارسال اس ام اس دارند اما خطوط اختصاصی علاوه بر قابلیت ارسال پیام کوتاه، قابلیت دریافت پیامک (به صورت رایگان) دارند.
همانطور که گفته شد اصلی ترین تفاوت خطوط اختصاصی و خطوط عمومی قابلیت دریافت پیامک توسط خطوط اختصاصی می باشد.
می توانید از مخاطب خود درخواست کنید که متن و یا عدد مشخصی را به خط اختصاصی شما پیامک کند. دریافت پیامک توسط خطوط اختصاصی این امکان را برای شما فراهم می کند تا نظر سنجی و مسابقه پیامکی برگزار کنید. همچنین با استفاده از یک خط اختصاصی در سامانه پیامک می توانید از قابلیت هایی مانند نوبت دهی پیامکی، منشی، تحلیلگر و… استفاده کنید.
علاوه بر این خط اختصاصی این امکان را برای شما فراهم می کند که در تبلیغات و بازاریابی از شماره اختصاصی خود استفاده نمایید.
مخاطب می تواند شماره اختصاصی شما را در تلفن همراه خود ذخیره کند این در حالی است که اگر از خط عمومی استفاده کنید ممکن است دیگر کاربران سامانه پیامکی نیز از خط عمومی پیامک ارسال کنند و درواقع ذخیره کردن شماره خط عمومی در گوشی مخاطب بی معنی است.
ارتباط دو طرفه با مخاطب
با استفاده از یک خط اختصاصی می توانید با مخاطب خود ارتباط دوطرفه برقرار کنید. پیشنهادات، نظرات و انتقادات مخاطین را از طریق پیامک دریافت کنید و با استفاده از قابلیت پاسخگوی خودکار پیامکی (منشی) با ارسال پیامک به صورت اتوماتیک از مخاطب خود تشکر کنید.
خطوط اختصاصی با پیش شماره های متفاوت
در حال حاضر تمامی اپراتورها خطوط اختصاصی ارائه می دهند. پیش شماره ها مربوط به اپراتورهای 1000، 2000،،3000، 5000، 021 هستند. این پیش شماره ها ممکن است از لحاظ سرعت، کیفیت ارسال، زمان ارسال تفاوت های جزئی داشته باشند. از آنجایی که تمامی اپراتورها در حال تکمیل سرویس های خود هستند این تغییرات جزئی است و می توان گفت ملاک انتخاب پیش شماره، تصمیم شما است.
بله، شما می توانید علاوه بر شماره های موجود در سرویس خود، یک یا چند شماره با پیش شماره مورد نظر خود ثبت و استفاده کنید.در زمان استفاده از وب سرویس پیامکی یا ارسال از سامانه، انتخاب خطی که از آن ارسال را می خواهید انجام دهید امکان پذیر است.
بله، در صورتی که متون پیامکی شما اطلاع رسانی، ارسال کد تایید و… می باشد (ارسال تبلیغاتی ندارید) امکان تغییر خطوط از تبلیغاتی به خدماتی (ارسال به تمامی شماره ها) را خواهید داشت، البته پس از ثبت خط اختصاصی برای خود، این مورد امکان پذیر است.برای اطلاع از شرایط و تعهدات به صفحه خطوط خدماتی مراجعه کنید.
در حال حاضر اپراتور های پنل پیامکی به جز اپراتور 2000 هزینهای برای تمدید خط اختصاصی دریافت نمیکند و بالطبع ملی پیامک نیز هزینهای از شما دریافت نمیکند ولی مطابق قرارداد ملی پیامک با اپراتور ها، در صورتی که این هزینه توسط اپراتور دریافت گردد، ملی پیامک نیز هزینه تمدید خط اختصاصی را دریافت میکند.